pesanan pihak penaja : sekiranya anda mengesan sebarang pencemaran bunyi, PLEASE scroll down dan press the pa-us button. sekian harap maklum C:

Thursday, July 21, 2011

stress-o-meter!

since i got accepted to pasum, approximately a year ago, i faced this 1 real heart-depressing-problem.
muka start berjerawat.
well, i guess finally aku merasakan tahap stress dlm badan aku, which is aku x pernah experienced lg se-stress tu masa sekolah.
ye lah weh. sekolah putrajaya mana lah byk sgt saingan. mostly malays lagi tu students nya. mmg hidup bahagia je.
lain lah budak2 dr mrsm, sbp. dh biasa hidup bersaing. aku tak weh. tak!

usually, masa kt pasum, dekat2 exam mmg muka aku akan teruk.
ila lah org yg sentiasa perasan perubahan kulit muka aku yg bermusim musim haha.
tp masa kt sana, aku tade pon kisah sgt muka teruk ke apa. sbb x rmi org yg aku bebtul dh kenal.
so, hello strangers! aku peduli apa kan mcm mana aku di mata kau! hehe
and bila abis exam, muka aku beransur2 pulih la. stakat parut2 gedik je la still tertempek kt muka aku.

eh tp kan, utk final 2nd sem, lain pulak jd.
nearly 3 months dh final habis.
tp jerawat x hilang2. in fact, getting worse.
serious weh aku pon tatau pasai pa.

aku agak2, aku stress jugak kot duduk umah.
sbb aku byk berfikir masa kt umah ni. bukan study. tp berfikir. berangan ada jugak la sikit2.
dan masalah nya sekarang, aku sikit stress pon x boleh.
stress sikit, tada! muncul lah ia, sang jerawat.

ni latest punya. aku stress sikit aritu terlalu pikir psl upu. tgk! small matter pon dh jd big deal utk aku. aku tatau la jerawat spesis apa tu weh. sumpah yg ni sakit and geram je rasa. receptor kt tgn aku byk weh. asik terrrr-pegang je.




serious aku tatau apa nak buat nk kurangkan stress. aku try utk gunakan otak dgn kurang. and senyum sorg sorg. tah.

1 comment:

Pou Leen said...

bersenam... tgk movie klakar... can reduce stress XD