pesanan pihak penaja : sekiranya anda mengesan sebarang pencemaran bunyi, PLEASE scroll down dan press the pa-us button. sekian harap maklum C:

Monday, July 11, 2011

tebusan

selepas lebeh drpd 12 jam aku jd tebusan, akhirnya muncul hero2 JPAM (jbtn pertahan awam msia) utk me-rescue!

ahli gerila yg serang, rmi gila kot. sumpah ramai!
kecut perut.
dlm beribu aku rasa.


klik gmba utk lihat gorila penyerang gerila yg dimaksudkan. weh itu bukan lalat. itu lebah. nama omputihnya bee. bukan buzz!

ye lebah ada hati nak buat sarang dlm rak kasut kt umah aku.
aku kata : mama2, x yah lah halau lebah tu. nnt kita boleh jual madu.
mama rply : ye la tu, madu plg kotor dlm dunia. madu cap kasut!
haha!

papa call jpam. siap tersasul kata "encik, kt rumah saya ada byk LABAH-LABAH (spider) dtg serang" :P
tp lps call je, tetbe lebah melambak2 tu hilang pulak.
aihhh apa pulak nak jwb ni.
nnt kang dorg kata pnggilan palsu pulak.
nasib ada lah lima enam ekor dh mati atas lantai utk jd bukti.
mak aku yg bunuh.
x habis2 sembur mortein (ubat nyamuk. tau punya kan? ala2 ridsect tu ler). pastu biseng pggl aku "ira2 tgk tuu dorg dh kuar dr rak. nak balas dendam kwn mati la tu" haha mak aku over excited pulak tgk lebah.
oh ya. kami bertindak dr dlm umah je. sbb rak kasut tu, sbelah tingkap. tingkap tu plak, mmg ada net. so, mak aku mmg puas lah dok menyembur mortein kt lebah2 tu.

tak lama lps tu, rupa rupanya


lebah2 tu dh bertandang ke rumah jiran sbelah.
katanya rak kasut tade ong! best lg buat sarang dkt sangkar ayam. hehe.
atau dia sbnrnya dtg singgah rak kasut, curi benang2 kasut, utk buat dia punya sarang?


hurmm persoalan itu bakal kita rungkai nanti!


otomen fire lebah! jatuh ke tanah jua lelebah skalian! ;)

No comments: